Kā dīzeļauto īpašniekam būtu jārūpējas par kvēpu filtru?

Dīzeļa automašīnu īpašnieki droši vien ir lielā mērā zinoši par to – kas ir kvēpu filtrs jeb, īsāk sakot, DPF filtrs.

Filtra mērķis ir diezgan skaidrs: uztvert un sadedzināt pārlieko kvēpu apjomu, lai samazinātu auto radīto gaisa piesārņojumu.

Kāpēc jārūpējas par DPF filtru?

Kvēpu filtram tāpat ka citām auto daļām nepieciešama apkope un kontrole, ko noteikti nedrīkst aizmirst, pretējā gadījumā filtra darbības ilgums ir daudz īsāks, un jauna filtra uzstādīšana nav nemaz lēts prieks. Filtra kalpošanas mūžs ir nozīmīgi atkarīgs no tā, cik gari pārbraucieni tiek veikti.

Interesants fakts , ka dažu ražotāju gadījumā kvēpu filtra apkope ir garantijas prasība. Par filtra aizsērēšanu ziņo lampiņas iedegšanās auto vadības panelī. Tāpat aizsērējis filtrs ietekmē citu auto daļu, piemēram, turbo darbību.

Kādu transportlīdzekļu gadījumā jāpievērš īpaša uzmanība?

Par kvēpu filtru vajadzētu rūpēties visiem auto īpašniekiem, kuru automašīnām tāds ir. 

Rasmus Parvs no Autoeksperts salona atzina, ka problemātiskas visnotaļ ir tās automašīnas, kas veic īsus pārbraucienus un pārvietojas ar auto pilsētā. Rasmus norādīja uz konkrētiem piemēriem, kuros pilnīgi jaunu automašīnu kvēpu filtri jau pēc 50 000 km nobraukuma ir aizsērējuši, un tiem nepieciešama nomaiņa vai apkope.

Pilsētas braucienu problēma ir tāda, ka īsos pārbraucienos ne auto motora, ne izmešu gāzes temperatūra nespēj pietiekoši uzkarst, lai filtrā uzkrājušos kvēpus sadedzinātu.

Iesakām noteikti iepazīties  ar savas automašīnas rokasgrāmatu, jo ražotājiem ir dažādas pamācības filtra darbības nodrošināšanai. Pārsvarā tiek ieteikts vismaz reizi nedēļā veikt garāku pārbraucienu pa šoseju.

Kā vienkārši izvairīties no problēmas?

Lai nodrošinātu vislabāko kvēpu filtra darbību svarīga ir profilakse, jo jau aizsērējuša filtra nomaiņa vai iztīrīšana ir daudz dārgāks process.

Profilakse sastāv vienkārši no Liqui Moly DPF filtru tīrīšanas un aizsardzības līdzekļa izmantošanas, jo tas šobrīd ir viens no efektīvākajiem līdzekļiem, kas ir pārdošanā. Izmantošana ir vienkārša: tas jāpievieno degvielai pēc katriem nobrauktajiem 2000 km.

Liqui Moly līdzekli var izmantot tādās automašīnās, kurās nav atsevišķi elektriskās degvielas piedevas dozēšanas sistēmas ar bāku ,piemēram, daļa Citroën un Peugeot sistēmas. Viens iepakojums ir pietiekošs uz 50-70 l dīzeļdegvielas.

Degvielas piedeva palīdz sadedzināšanas ciklam labāk un efektīvāk darboties, un tādējādi nozīmīgi pagarina filtra darbības mūžu. Liqui Moly var iegādāties Autoeksperts veikalos.

Vai nevar vienkārši no to noņemt?

Igaunijā dīzeļa auto īpašnieku vidū diemžēl ir izplatījies kvēpu filtra noņemšanas trends, kas ir videi nedraudzīgs un tehniski aizliegts.

Ja filtrs aiztur bīstamo kvēpu nokļūšanu atmosfērā, tad ar noņemtu filtru automašīna daudz vairāk piesārņo vidi un cilvēkus, kuriem jāieelpo piesārņotais gaiss.

Tāpat auto tehniskās apskates veicējiem turpmāk būtu daudz rūpīgāk jāpārbauda kvēpu filtra esamība. Tādejādi ar noņemtu filtru auto nevarētu iziet tehnisko apskati. Jauna filtra uzstādīšana atkarībā no auto markas un modeļa izmaksā 1000 līdz 2000 eiro.