Auto kondicionieris siltajā periodā ir viena no svarīgākajām auto īpašnieka lietām, jo tikai A/C spēj auto salonu pietiekoši atdzesēt, lai piemēram 30 grādu karstumā varētu cilvēcīgi uzturēties automašīnā. Par cik vasara un atvaļinājumi ir tepat aiz stūra, ir pēdējais brīdis veikt kondicioniera apkopi.

Kāpēc un kad veikt kondicioniera apkopi?

Pilnīgi jaunām automašīnām kondicioniera sistēma nav jāpārbauda un jāapkopj katru gadu. Tomēr Autoeksperts iesaka jaunām automašīnām pēc 4-5 gadu nobraukuma veikts kontroli ik pēc pāris gadiem. Noteikti jāpārbauda, kādā remontdarbnīcā veikt kondicioniera sistēmas apkopi. Precīzāk, ārvalstīs iegādātu automašīna kondicionieru sistēmas var būt uzpildītas nevis ar gāzi, bet gan ar propānu vai kādu citu vielu. Universālās remontdarbnīcās, kur tiek apkoptas jebkādas automašīnas, pirms auto savienošanas ar apkopes iekārtu, ir svarīgi pārbaudīt sistēmā esošās gāzes kvalitāti – “bojātas” gāzes atlikumi var apkopes iekārtā esošo gāzi sabojāt, kas var ietekmēt arī nākošo automašīnu gāzes sabojāšanu.

Mūsdienās nozīmīga kondicionieru apkopes daļa ir dažādu transportlīdzekļu datu bāze, kas jaunākās apkopes iekārtās ir iebūvēta, un tajās var noskaidrot transportlīdzeklim attiecīgo eļļu un gāzes un eļļas daudzumu.

Kondicionieru sistēmas eļļas ir trīs tipu: PAG, PAO un POE, un tās savukārt ir ar dažādu viskozitāti. Kāda eļļa piemērota attiecīgajai automašīnai, jāpārbauda vai nu auto lietošanas instrukcijā vai iepriekš minētajā datu bāzē.

Kāda ir dažādu kondicionieru gāzu atšķirība?

1996. gadā no ražošanas tik izņemta gāze R12, kas vecākās automašīnās ir vēl lietošanā. Pārsvarā tiek mēģināts pāriet uz jaunāku R134a gāzi, kas šobrīd tiek lietota lielākajā daļā automašīnu jau kopš 90. gadiem.

Par cik R134a gāze pārmērīgi piesārņo vidi, jaunākām automašīnām tiek izmantota R1234yf gāze, kas ir ieelpojot cilvēkam kaitīgāka, taču piesārņo vidi mazāk. Eiropas Savienība ir apņēmusies vecāko R314a gāzi no tirgus izskaust, kas ir par iemeslu tam, ka pāris gadu laikā gāzes cena ir pieaugusi līdz pat septiņām reizēm.

Līdz 2025. gadam Eiropai būtu jābūt brīvai no R134a gāzes, kaut gan problēma ir tā, ka auto sistēmas ar R134a gāzi nav iespējams atjaunot ar R1234yf gāzi. Tādējādi ir iespējams izvēlēties R513a gāzi, kas ir divas reizes videi draudzīgāka (CO2 ziņā) par R134a gāzi, un ko ir iespējams izmantot arī Autoeksperts kondicionieru apkopes iekārtās.

Ko tad precīzāk kondicioniera “uzpildīšana” nozīmē?

Ja esi atradis piemērotu licencētu darbnīcu, nogādājiet savu auto apkopē un gaidiet kamēr profesionāļi paveiks savu darbu. Skaidrības labad īsi aprakstīsim A/C sistēmas pārbaudes un apkopes procesu.

  1. Transportlīdzekļa A/C sistēmā esošās gāzes kvalitātes kontrole.

  2. Gadījumā, ja gāze ir kvalitatīva: transportlīdzekļa savienošana ar kondicioniera apkopes iekārtu – tiek ievadīti transportlīdzekļa ražotāja sniegtie dati apkopes iekārtā – darbība ir atkarīga no tā, kādā funkcijā darbs tiek veikts.

  3. Ja gāze ir nekvalitatīva, sistēma tiek iztukšota, gāze utilizēta un atbilstoši likumdošanai sistēma tiek izmazgāta.

  4. Recovery  jeb gāzes un eļļas izsūkšana no transportlīdzekļa A/C sistēmas.

  5. Sistēmas noplūdes kontrole ar vakuumu.

  6. Ja vakuuma noplūde netiek konstatēta, pēc iepriekš ievadītajiem datiem transportlīdzekļa kondicioniera sistēma tiek uzpildīta ar gāzi un jaunu eļļu.

  7. Tehniķis pārbauda kondicioniera sistēmas darbību- tiek izmērīta auto salonā iepūstā gaisa temperatūra, pārbaudīts sistēmas spiediens.

Piesaki savu auto servisam:
Tālrunis(serviss): +371 67807888
Tālrunis (veikals): +371 67807870
E-pasts: serviss@kgk.lv

 

 

Piesakies jaunumiem!

Un saņem akcijas piedāvājumus e-pastā!

Paldies par pieteikumu!

Turpmāk aktuālo informāciju saņemsiet norādītajā e-pastā!